Fotografia produktowa jest najważniejsza tam gdzie produkty mają cechy świadczące o przewadze nad konkurencyjnymi produktami. Gdy naszymi klientami są odbiorcy o szczególnie wysokim poczuciu estetyki. Dlatego najczęściej spotykamy się za zdjęciami branży kosmetycznej i odzieżowej. Fotografie produktów są wykorzystywane w branżach, w których produkt jest na tyle złożony, że tłumaczenie go słowami staje się zbyt czasochłonne.

Usługi? o tak, oglądanie ludzi przy pracy, na której się znają sprawia nam wiele przyjemności. Chcemy zobaczyć zdjęcia warsztatu pracy, ludzi znających się dobrze na swoim fachu i wykonują swoją pracę z zaangażowaniem i profesjonalizmem. Kiedy powstają przy tym ładne rzeczy.

W pewnych branżach fotografia produktowa jest niezbędna. Sklepy internetowe, rękodzieło, moda, części maszyn aut – dobre zdjęcia zwiększą atrakcyjność produktów i usług.  Gdy milczenie jest złotem – fotografia produktowa po prostu sprzedaje. Nie od razu jednak. Najpierw przyszły klient musi nam zaufać, a to rzadko się zdarza bez stworzenia atrakcyjnego wizerunku. Pracuję przy tym.

JAK ZADBAĆ O WIZERUNEK

Ludzie podejmują decyzje, czy komuś wierzyć, w pierwszych sekundach od spotkania z produktem lub człowiekiem. To idea ZMOT – (Zero Moment Of Truth – Moment Prawdy) – widzimy kogoś i od razu jesteśmy w stanie powiedzieć czy go polubimy czy nie. Czy Go zaakceptujemy, czy nie. Bez naszej wiedzy umysł podejmie decyzję zanim zdamy sobie z tego sprawę. Zdjęcia stanowią właśnie pierwszy element wizerunku. Fotografia jest w stanie pokazać najlepszą stronę produktu. Kolejne sekundy to tylko wyszukiwanie powodów, tłumaczących nasze wcześniejsze decyzje. Wróćmy do wizerunku.

Mówi się, że ludzie zatrudniają się dla marki ale zwalniają przez managerów. Bo to właśnie ludzie robią na nas największe wrażenie. Kiedy nie zaakceptujemy wizerunku szefa firmy, nie będzie nam łatwo w nowej firmie. Firma bez wizerunku – przejmuje wizerunek właściciela – często nazywa się to marką osobistą. W tym pojęciu chodzi o firmowanie biznesu własną twarzą i nazwiskiem. Najczęściej robią to szkoleniowcy o fotografowie ich firma to ich nazwisko. Oznacza to, że chcemy być rozpoznawalni jako i człowiek i jako firma.

JAK FOTOGRAFIA PRODUKTU ZWIĘKSZA SPRZEDAŻ

Zdjęcia sprzedają. To nie mantra fotografa, to fakt.  Znam wydawnictwo, które płaciło za jedno zdjęcie po 500 EURO do książki, która miała po kilkadziesiąt takich zdjęć. Nadal jej się opłacało się.

Obrazkowe społeczeństwo to fakt: zanik książek, biblioteki i księgarnie na wymarciu, aparaty fotograficzne w smartphonach, sukces social mediów, zanik czasopisma, które żyją tylko dzięki zdjęciom paparazzi i plotkom.  To rzeczywistość, której nie pokonamy, musimy się przyłączyć.

Fotografia produktowa to nie jest tylko zdjęcie produktu. Dobrze przygotowana fotografia produktu, to bardzo często kilka zdjęć tego samego produktu z różnym oświetleniem, nakładane na siebie w specjalnym programie do obróbki. To jednolite tła i dobrze rozproszone światło. Zdjęcia muszą też być dobrze wywołane, na co najmniej jednym programie do obróbki graficznej, gdzie otrzymują nowe atrakcyjne barwy i klimat. Tak przygotowuję takie fotografie produktów, które sprzedają.